כריכים טעימים ומעניינים

ממרחי סנדוויצ'ים

טיפים להכנת כריכים לבית-הספר ולעבודה

תודה ללורד סנדוויץ' על הכריך

סנדוויץ' היה לורד אנגלי, מכור להימורים. כדי שלא יצטרך לפרוש משולחן המזל גם בזמני הארוחות הוא המציא את הכריך. מאז הפכה המצאתו לפתרון מצוין לארוחה מהירה בגן, בבית הספר, בעבודה ובטיולים. כשמשתמשים בלחם איכותי וטרי, הכריכים הופכים טעימים במיוחד. מומלץ לבחור בלחם מחיטה מלאה, שערכו התזונתי גבוה יותר, ולבקר במאפיות מתמחות, שבהן תמצאו לחמים עשירים בתוספות שונות (זרעי פשתן, זיתים, אגוזים ועוד) – אגב, רוב הלחמים טבעוניים למעט חלות שלעיתים מרוחות בביצה.

מומלץ להצטרף לאתגר 22 ולקבל טיפים להכנת כריכים טעימים ושווים במיוחד, והמלצות לעוד מלא מתכונים ומוצרים דרך המייל והפייסבוק.

מה בסנדוויץ'?
מגוון ממרחים טבעוניים מתוך הכתבה "מה למרוח בסנדוויץ’ טבעוני" מהבלוג vegan high tech mom

חלבון איכותי אצלך בכריך

מבחינה תזונתית, כדי לקבל כריכים טעימים אבל גם בריאים ומשביעים מומלץ לשלב בכריך קטניות (בצורת ממרח או כתוספת), כך תקבלו חלבון איכותי ותשארו שבעים ליותר זמן. אם יש לכם בלנדר או מעבד מזון, תוכלו להכין כריכים בריאים במיוחד על בסיס ממרחי קטניות – ממרח עדשים, ממרח שעועית, ממרח טופו ועשבי תיבול, ממרח טופו עם זיתים. ועוד.

אפשרויות המילוי הקטנייתיות הנפוצות ביותר הן ממרח חומוס, חביתה מקמח חומוס (שמגישים בהרבה בתי קפה) טופו מעושן או פרוסת טופו מטוגנות במחבת עם רוטב סויה (בטעם טבעי או מתובל) ושניצל טופו. אם לחוצים בזמן, אפשר להשתמש גם בטופו רגיל ולהוסיף שכבה עבה של ממרח זיתים, פסטו או ממרח עשבי תיבול ולקבל כריך טעים ומהיר. אפשרות נוספת היא קציצות על בסיס קטניות וירקות שאפשר להכין בעצמכם כמות גדולה ולשמור בפריזר לסנדוויץ' הבא, או לקנות קציצות מוכנות (אפשר למצוא קציצות והמבורגר טבעוני כמעט בכל סופר בימינו).

מה בסנדוויץ'?
ממרח פלפלים. צילום: ראובן אילת.

ממרחים מומלצים לכריכים טעימים במיוחד

  • ממרחי ירקות: מלך הכריכים הטעימים הוא ללא ספק כריך אבוקדו🥑 – מועכים חצי אבוקדו במזלג, מוסיפים מלח, פלפל ולימון לפי הטעם – ו…סוף הדרך. ממרחים מומלצים נוספים לכריך המושלם הם ממרח חצילים, ממרח קישואים, ממרח עגבניות מיובשות, ממרח זיתים, או ממרח פלפלים קלויים – את כולם אפשר להכין בעצמכם או לקנות.
  • גבינות טבעוניות: ניתן למצוא בחנויות הטבע וברוב הסופרמרקטים הגדולים, מחלקה מפוארת של עשרות סוגים ומותגים של גבינות טבעוניות למריחה וגבינות קשות על בסיס סויה, קשיו, שקדים, קוקוס, ואגוזים נוספים. המחירים לא תמיד זולים, ביחוד של הסוגים האיכותיים יותר והדיאטנית שלנו מעירה שגם מבחינה תזונתית לא תמיד מדובר באופציה הטובה ביותר, אבל אם רוצים להכין כריכים טעימים ומפנקים במיוחד, זו אפשרות מעולה. אם אתם מהמשקעינים, נסו להכין גבינה בעצמכם למשל ריקוטה קשיו, גבינה צהובה ביתית או קוטג' טופו.
  • ממרחי זרעים ואגוזים: ממרח הזרעים המוכר והנפוץ ביותר הוא כמובן הטחינה (העשויה מזרעי שומשום) מקור מצויין לברזל, סידן וגם לא מעט חלבון. עוד ממרח נפוץ ומוכר הוא חמאת בוטנים (התזונאית מעירה שכדאי לנסות חמאת בוטנים הסוגים הטבעיים שלא מוסיפים להם שומן מוקשה ושאר מרעין בישין – זה גם יותר טעים). מומלץ לנסות לגוון גם בממרחים מוכרים פחות, כמו ממרח אגוזי מלך מצוין או ממרח אגוזים עם טופו ויין.
  • ממרחים מתוקים: אם בא לכם לחזור לילדות ולזלול כריך עם ממרח שוקולד – דעו שיש לא מעט מותגים של ממרח שוקולד "פרווה" ללא חלב (כולל "השחר" עם המכסה הצהוב), קיימות גם כמה מקבילות ל"נוטלה" – ממרחי שוקולד ואגוזים (למשל של chocketa ו-VEGO). את חמאת הבוטנים כבר הזכרנו, אבל אי אפשר שלא להמליץ על כריך חמאת בוטנים וריבה 😻 ואם דיברנו קודם על טחינה, אז כעת נזכיר את אחותה המתוקה – החלבה (שאפשר לקנות גם כממרח). נקנח במוצר המושחת מכולם- ממרח עוגיות לוטוס שקשה להתאפק מלחסל את כולו בבת אחת.

כריכים עוד יותר טעימים כשמוסיפים להם ירקות

תוספת של ירקות טרים או אנטיפסטי לכריך תעשה רק טוב – היא גם תשדרג את הטעם, וגם את הערכים התזונתיים ותאפשר לכם גיוון אינסופי בכריכים שלכם: עגבנייה, מלפפון, בצל סגול, פלפל (טרי או קלוי) צנונית, חסה, עלי בייבי, בזיליקום, מלפפון חמוץ, חציל אפוי או מטוגן, כרוב כבוש, זיתים ועוד ועוד.

רוצה לדעת עוד ?

אפשר לשאול את התזונאית שלנו באתגר 22

כן, אני רוצה!

אולי יעניין אותך לקרוא