לא על הקפה לבדו: ארוחות בוקר טבעוניות מפנקות

ארוחת בוקר

לא משנה אם אתם אוכלים את ארוחת הבוקר שלכם בחוץ או בבית, רוצים להשקיע או שיש לכם חמש דקות, מוכנים לקנות חומרי גלם יקרים ואקזוטיים או מנסים לחסוך בהוצאות – יש לנו משהו שיתאים לכל אחת ואחד מכם.

כשאין זמן וכוח: ארוחת בוקר בצ'יק

מתחילים לעבוד מוקדם? לא אנשים של בוקר או צריכים לדאוג לארוחה לשלושה ילדים? אין שום בעיה!

מבחר היוגורטים והמעדנים הטבעוניים רק הולך וגדל. תמצאו אותם בכל רשתות השיווק הגדולות, ואפילו בהרבה מינימרקטים ומכולות. אלטרנטיב מבית תנובה מציעים מעדנים במגוון טעמים (על בסיס שיבולת שועל, שקדים או סויה) ומשקאות יוגורט סויה. לשטראוס יש סדרת מעדנים מבוססי שומשום ללא טיפת חלב תחת המותג soom. וזה הזמן להכיר גם את היוגורטים של YO'RIDGE העשויים מקוקוס, שומשום, שיבולת שועל ועדשים.

קורנפלקס לארוחת בוקר
קורנפלקס לארוחת בוקר

אם אתם רוצים לאכול משהו קצת יותר משביע, אפשר להוסיף ליוגורט גרנולה. הכי טעימה ובריאה: גרנולה תוצרת בית, וגם הרבה פחות מסובכת להכנה ממה שזה נשמע. אפשר גם לקנות מעדן טבעוני עם גרנולה "בילד אין" או לקנות גרנולה קנויה ולהוסיף. יש מגוון נאה של גרנולות טבעוניות, אבל חשוב לזכור שחלקן מכילות דבש ומוצרי חלב.

הרבה מאוד סוגי קורנפלקס (ריבועי ברנפלקס קינמון, ברנפלקס קרנצ'ים, קורנפלקס של אלופים ועוד) לא מכילים מוצרים מהחי, ותוכלו לנשנש אותם עם החלב הצמחי המועדף עליכם. אפשר גם לקנות חטיפי אנרגיה של ממה, אנרג'י ומותגים נוספים שמציעים מוצרים על טהרת הצומח. יופי של דרך לקבל בוסט אנרגיה בלי לבלות דקה במטבח.

חוזרים לקלאסיקה: סנדוויצ'ים וטוסטים לבני כל הגילים

סנדוויצ'ים וטוסטים דורשים אמנם קצת יותר השקעה מלהוציא יוגורט מהמקרר, אבל האפשרויות כמעט אינסופיות. חשוב לדעת: הרוב המכריע של הלחמים הם טבעוניים, אבל לא פעם משתמשים בביצה כדי להדביק את השומשום לחלה וללחמניות, ולכן כדאי לשאול אם הן מכילות ביצים.

אפשר למרוח על הסנדוויץ' חמאת בוטנים, ממרח לוטוס, ממרח שוקולד טבעוני (השחר פרווה, צ'וקטה, vego, nocciolata וכדומה), ממרחי אגוזים שונים (לוז, שקדים, קשיו ועוד), פסטו (חפשו אחד שלא מכיל פרמזן), טחינה וחומוס. בשנים האחרונות נכנסו לשוק גם הרבה סוגים של גבינות למריחה וגבינות קשות טבעוניות, חלקן מעולות ממש. החרוצים יכולים להכין מראש ממרחים מיוחדים וטעימים כמו ממרח זיתים שחורים, ממרח עדשים או ממרח פלפלים.

העיקרון להכנת טוסטים פשוט: מכניסים לטוסטר משולשים שתי פרוסות לחם, שביניהן גבינה צהובה טבעונית, ממרח שירטיב את הלחם וירקות לבחירתכם. נכיר לכם אופציה קצת פחות שגרתית שאנחנו אוהבים במיוחד ומכאן ניתן לדמיון שלכם להשתולל:
טוסט פסטו מתקתק – מורחים פסטו טבעוני על שתי פרוסות לחם, מוסיפים מעט סילאן, את הגבינה הצהובה או המוצרלה הטבעונית החביבה עליכם, טבעות בצל ופרוסות עגבנייה ומכניסים לטוסטר.

שבת בבוקר יום טעים: פנקייקים וסמודי בולז

זה שהחלטתם להוציא את הביצים והחלב מהמקרר, לא אומר שתצטרכו להגיד שלום לתענוגות כמו פנקייק. קמח לבן, סוכר, חלב צמחי, אבקת אפייה ושמן לטיגון יסגרו לכם בזריזות את הפינה הזו. הפודיז המשקיענים ימצאו מתכונים שווים עם שמן קוקוס, בננה ותוספות שקשה לעמוד בפניהן.

ארוחת בוקר נהדרת נוספת היא סמודי בולז. למי שלא מכירים, מדובר במקפא מרענן של פירות, שעליו תוספות כטוב בעיניכם: גרנולה, חלווה, פירות, שבבי קוקוס קלויים, שוקולד צ'יפס ועוד. יש המוני מתכונים ברשת. הפייבוריט שלנו כולל אסאי, בננה, טחינה וממרח תמרים, שאליהם מוסיפים בהדרגה במהלך הערבול במעבד המזון חלב סויה עד לקבלת המרקם הנחשק. יאמי.

למי קראת ביצה? שקשוקה, מקושקשת וחביתה מהצומח

לכל אחד מהמאכלים הפופולריים האלה יש מגוון עצום של גרסאות טבעוניות. תוכלו להכין חביתה או מקושקשת מקמחים שונים (עדשים, חומוס) ומתערובות מוכנות שתמצאו בחנויות הטבע שכל מה שצריך זה לערבב עם נוזל ושמן ולטגן. לא פעם לוקח קצת זמן למצוא את המתכון שעושה לכם את זה, אז הצטיידו בסבלנות. זה ישתלם בהמשך. להכין מקושקשת זה משחק ילדים, לא מאמינים? קבלו מתכון מקושקשת מעולה.

שקשוקה כמו במסעדה. צילום: קפה ג'ו

לגבי שקשוקה אנחנו ממליצים לדבוק ברוטב שאתם אוהבים ומכירים, ולא להתקמצן על תבלינים ותוספות טעימות כמו בצל, חצילים, שום, פטריות וגבינה צהובה טבעונית. יש מספר רב של אסכולות במה להחליף את הביצים ואיך. גם כאן תזדקקו כנראה לניסוי וטעייה עד שתגלו מה עובד לכם: טופו מגורר או הכנת תערובות מיוחדות שמדמות את המראה הביצתי. מיטיבי הלכת יכולים להכין ביצי עין מדלעת ערמונים, ולהיות בשוק מכמה שזה טעים ודומה לגרסה הביצתית.

הכינותי מראש – מבשלים בערב, מתפנקים בבוקר

אם יש לכם זמן בערב, יש הרבה מאכלים שרק ילכו וישתבחו במקרר, כמו מאפינס מלוחים או מתוקים, חטיפי אנרגיה ופודינג צ'יה או שיבולת שועל.
והכי חשוב: תהיו סקרנים, תחפשו, תתעניינו. כל הזמן מתווספים מתכונים וחומרי גלם חדשים. הביקוש הרב למזון מהצומח, הופך את האופציות לטעימות, מעניינות ומגוונות יותר מחודש לחודש.

רוצה לדעת עוד ?

אפשר לשאול את התזונאית שלנו באתגר 22

כן, אני רוצה!
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך לקרוא