the game changers – סרט מומלץ

אירה מקיינקו
game-changer - תזונת על לספורטאים

בריא כמו שור: הסוד להישגים ספורטיביים טמון בצלחת

"מישהו שאל אותי, 'איך אתה יכול להיות חזק כמו שור מבלי לאכול בשר?' והתשובה שלי הייתה, 'האם אי פעם ראית שור אוכל בשר?'"
פטריק בבומיאן, שיאן עולם בתחרות איש הברזל

טבעונות וספורט – יש חיה כזאת!

הרבה אנשים מופתעים לשמוע על השילוב של תזונה צמחית וספורט, ותוהים – איך אפשר להיות ספורטאי מבלי לאכול מהחי? מתברר שאפשר, ואפילו רצוי! בואו נעבור יחד על הסיבות שבגללן מומלץ להיות ספורטאי טבעוני, ועל הדרך נגלה גם כיצד ניתן להשיג חלבון צמחי בשפע:

שיפור בביצועים

בסרט The Game Changers (בעברית – "כוח טבעי", הדוקו זמין לצפייה בנטפליקס בלחיצה כאן) מרואיינים ספורטאים שאוכלים מזון מהצומח ומגיעים לתוצאות מעולות, טובות יותר מבעבר . ספורטאים רבים כיום מייחסים את האנרגיה המתפרצת ואת תחושת העוצמה הפיזית בזמן האימון, לתזונה הצמחית שמרכיבה את ארוחותיהם.

רוצים להתנסות בתזונה צמחית בריאה? הירשמו עכשיו למסלול הספורטאים באתגר 22! לחצו כאן להרשמה.

התאוששות מהירה יותר מפציעות

עוד עובדה מעניינת שמופיעה בסרט The Game Changers היא הכוח של נוגדי החמצון, הויטמינים והמינרלים שבתזונה מהצומח. חומרים אלה מסייעים לריפוי דלקות ומניעתן, ומאפשרים התאוששות מהירה יותר מפציעות ספורט. הסרט The Game Changers מוכיח כי בניגוד למיתוס, תזונה מהצומח עשויה דווקא לעזור בבניית שריר, ושאין כל צורך לפחד מצריכת פחמימות בריאות. זו אחת הסיבות שלפחות חלק מהגלדיאטורים – לוחמי הראווה המפורסמים ביותר בהיסטוריה- ככל הנראה ניזונו מתזונה צמחית.

אבל מאיפה החלבון?

בוריטו עם שעועית שחורה, מוקפץ עם טופו, כוס עדשים מבושלות או כריך עם חמאת בוטנים – אלה הן רק כמה דוגמאות למנות עשירות בחלבון שניתן לאכול אחרי האימון (לעוד דוגמאות של מאכלים עם חלבון). אם בכל זאת תרצו העשרה חלבונית בנוסף לתזונה הרגילה שלכם, יש בשוק שפע של אבקות חלבון צמחיות, על בסיס חלבון אפונה או חלבון סויה. כמו כן לחובבי היוגורט, לאחרונה תנובה GO הוציאו סדרת יוגורטים על בסיס סויה המכילה 20 גרם חלבון לגביע.

לאכול מהצומח זה גברי!

הגוף האנושי אינו זקוק למוצרים מהחי על מנת לגדול ולהתפתח. תזונה מאוזנת מהצומח יכולה לתמוך בפיתוח מסת השריר, ולספק לגוף את כל הרכיבים הנדרשים לחיזוקו בזמן פעילות ספורטיבית מאומצת. לא תאמינו, אבל מזון מהצומח תורם גם לאון הגברי ומגביר את כמות ואת משך הזקפה. אחת הסצנות הכי מדוברות בסרט The Game Changers היא הסצנה שבה נתנו לשלושה גברברים צעירים לאכול מנה בשרית לעומת מנה צמחית, ובדקו את זקפות הלילה שלהם. התוצאות מדהימות!

זה יפה בתיאוריה, אבל האם קיימים ספורטאים שניזונים מהצומח?

כן! בכל אחד מענפי הספורט הקיימים, יש ספורטאים שעברו לתזונה מהצומח למען יתרון בזירה, על המגרש או במסלול. זו רק רשימה חלקית של ספורטאים שניזונים מתזונה צמחית לשיפור הביצועים:

  • איש הברזל פטריק בבומיאן – ששבר ארבעה שיאי עולם מאז שעבר לתזונה צמחית!
פטריק בבומיאן
  • הטניסאית סרינה ויליאמס – שחקנית הטניס הטובה בהיסטוריה.
  • לוחם ה-MMA קונור אנתוני מקגרגור – הלוחם הראשון ב-UFC שהחזיק בו-זמנית בתואר האליפות העולמית בשתי קטגוריות משקל נפרדות.
  • האצנית מורגן מיטשל
  • האצן קארל לואיס – שזכה ב-10 מדליות אולימפיות.
קארל לואיס

וקצת גאווה ישראלית:

  • אבי לייני – שיאן ישראל בהרמות כוח
  • עדן פז – אולטרה מרתוניסט מצטיין
  • מעיין אליאסי – מפתחת גוף טבעונית.

תוכלו לשמוע את חלק מהספורטאים ברשימה מדברים על הסיבות למעבר שלהם לתזונה צמחית בסרט הדוקומנטרי The Game Changers, שזמין לצפייה בנטפליקס בלחיצה כאן.

תזונה צמחית היא הדרך שלכם לגביע!

תזונה צמחית בריאה יכולה לעזור לכם לשפר את הביצועים הספורטיביים שלכם, לצבור מסת שריר ולהתאושש במהירות מפציעות ספורט. ספורטאים רבים בכל רחבי העולם כבר אימצו תזונה צמחית, ומנפצים את מיתוס החלבון עם כל זכייה.

אז למה אתם מחכים? הירשמו עכשיו למסלול הספורטאים באתגר 22! לחצו כאן להרשמה.

רוצה לדעת עוד ?

אפשר לשאול את התזונאית שלנו באתגר 22

כן, אני רוצה!

אולי יעניין אותך לקרוא